Hjem » Uncategorized » Gjennomkjøring

Gjennomkjøring

Etter gårsdagens kraftige uvær var jeg spent på hvordan det så ut på treningsplassen. Der var det bare litt vått så det gikk fint an å trene. Idag hadde jeg og Camilla avtalt å kjøre gjennom klasse 1 og Elite. Vi startet med fellesdekk og fokuset med Aike lå i å få han til å ligge helt stille med hodet ned. Syns han var litt høy i dekken når vi startet uoff. i kl 1 så jeg bestemte meg for at han også skal ha flatdekk. Det ser også mye penere og ryddigere ut syns jeg. Desverre fikk ikke Kip tatt del i fellesøvelsene idag, men det skal han neste gang. Disse øvelsene trenes altfor sjeldent på, men det må/skal endres nå!

Kip var først ute og regnet stoppet akkurat i tide. Fvf var veldig fin og jeg hadde en god følelse. Han klenget litt etter vendinger på stedet og datt litt ut i den ene helomvendinga, men ellers gikk han fint. Godt denne er på god vei. I Z´n gikk Kip mye bedre fvf enn tidligere. Her har han en tendens til å bli litt høy og dermed klenge litt, men det var det minimalt av idag. Rekkefølgen stå,dekk og sitt gikk fint. Gjort om «ligg» kommandoen til «ned» og syns utførelsen av momentet har blitt mye raskere. 🙂 I den ene vendinga fra første strekke til andre datt han litt ned med rompa, men satte seg ikke. Det er sånn han har gjort på skiftet fra vanlig marsj til sakte marsj. Godt fornøyd med denne øvelsen! På innkallingen hadde han fin fart og fine momenter. Litt skjevt innsitt, men ellers var denne øvelsen fin. Så var det ruta sin tur. Flott ut til kjegle (denne har virkelig kommet seg), men så løper han på siden av ruta. Prøver å sende på nytt, men han løper ikke inn. Denne datt fra «begynner å komme seg igjen» til «rævva» ! Søren også!!! Hvordan kan øvelser bli så ødelagt??!! Jeg kjenner at jeg blir frustrert og vil egentlig bare slutte å trene når sånne ting skjer. I juni fikk jeg et lite tips og den ble bedre enn noen gang, og etter et par uker så datt øvelsen helt sammen. Fikk han  inn i ruta til slutt med litt hjelp, men det er uansett utrolig surt og kjipt…

Apport dirigeringen gikk heldigvis mye bedre. Flott ut til kjegle, fint opptak og fart, men litt skjevt innsitt og et par tygg inne ved meg. Hoppet over neseprøven. Ikke trent denne på en stund. Smekk over fingrene! Tok et par repetisjoner med denne før vi startet gjennomkjøringen, men syns den var litt utrygg så den trente vi på igjen etter gjennomkjøringen. Syns han smakte for mye så lånte noen helt uberørte pinner av Camilla og da gikk det myye bedre. 🙂 Nå skal det kjøpes nye pinner! Mine er noen år gamle så det er på tide å bytte de ut. Får bruke de som opptenningsved til vinteren. 😉 Avstand var fin, men han måtte ha trippel kommando faktisk på første momentet. Her må det trenes. Ellers var det ikke mye han forflytta seg så det ut til og resten av momentene var fine. Nå veit jeg iallefall hva som bør vektlegges til stevne. Om vi starter i slutten av aug. Jeg er redd ruta og neseprøven vil ødelegge for oss, men skal legge inn litt ekstra treninger for å få dette på plass. Har ikke vært like flink til å trene som før.

Aike var helt i hundre når jeg slapp han ut og måtte varmes opp skikkelig. Det ble en fvf med mye vendinger, litt rygging og avstand for å få roet han ned til vi skulle begynne. Fvf startet veldig dårlig så her tok jeg tak i han og ba han skjerpe seg. Skal si gutten gikk myye finere da! Fin dekk fra holdt og inkalling, men her var det en litt skjev innsitt igjen. Stå under marsj var fin, men han stepper et skritt på stedet. Så kom vi til hinderet og problemet. Han ville løpe utenfor og gjorde det gang på gang, men jeg ga meg ikke og til slutt fikk jeg han over flere ganger. 🙂

Et gammelt bilde av min kjære Kip. 🙂

Legg igjen en kommentar