Hjem » Uncategorized » Vi har endelig vært å gjetet igjen!

Vi har endelig vært å gjetet igjen!

Igår var vi hos Jaran og Karen for å gjete. Jeg var veldig spent på hvordan Kip ville reagere siden det var 2 år siden vi prøvde sist. Det gikk faktisk overaskende bra og det gikk enda bedre utover dagen. I begynnelsen var Kip litt trang på utsendingene og bak, men det kom seg mer og mer etterhvert som vi holdt på. Klarte å sende ut på ca 70 meter tilslutt igår og jeg var veldig fornøyd med hvordan Kip jobbet.

Idag skulle vi tilbake å gjete litt, men det blei utsatt siden lammene var kommet inn til søyene i løpet av natta. Noen har jaget de og de har kommet seg over hovedveien og inn på gården hvor alle søyene sto. Så de var i full gang med å sortere. Nå som vi blei 3 stk til så gikk det veldig greit, og ikke så mye seinere kom det 2 stk til. Vi gjorde det unna på en halvtime ca og fikk litt tid til å gjete før Karen og Jaran måtte reise på jobb.

Jeg fikk litt hjelp av han ene som var der idag og det var super bra! Mange gode tips og råd, og det hjalp masse! Kip hørte bedre på meg og ble videre. Andre økten testet jeg dette ut på egenhånd og synes det fungerte bra nå også. Vi trenger en god del mer trening, men nå er vi jo litt igang igjen. Det er MORRO ! 😀 Imorgen skal vi på gjeterhund stevne. Det er fylkesmesterskap på Bingen, så det blir veldig gøy å se. 🙂

Disse bildene tok Thomas av Kip igår:

Legg igjen en kommentar