Flinke gutten!

Dro til Kristine idag for å gå tur. Det var øs pøs regnevær så Solo fikk på seg dressen sin så han skulle holde litt lenger. Vi gikk opp en bakke som var såpeglatt, hadde ikke noe annet valg enn å gå helt på siden. Kom opp til en akebakke og der kasta vi ball med en sånn fantastisk ballkaster (hvertfall for oss som er rimelig dårlig på å kaste), de fikk løpt både oppover og nedover å trimma en del. Solo var med i begynnelsen, men etter vi hadde vært der en stund syns han nok at vi kunne reist hjem. Vi var der litt lenger, Kip og mutten til Kristine koste seg masse! Når vi kom tilbake til stallen var jakka mi så våt at det rant nedover arma mine inni.. Tur hadde vi fått gått i hvertfall og deilig var det også selv om det var dritt vær:)

Har trent idag også. Gikk bare ut i gården for der har nemlig nesten all isen forsvinni. Yes! Varma opp først og begynte med sitt under marsj idag. Syns marsjen kom seg mer etterhvert og sittene var så å si bra. På slutten trente vi på farta og fikk noen kjappe sitter.

Gikk over til fvf. Idag hadde jeg mye motivasjon og giret han opp mye med rosen han fikk. Dette syns han var kjempe stas og gikk super bra fvf! Syns han holdt riktig posisjon både lenger og oftere enn før. Tok en del brå vendinger både til høyre og venstre, da må han følge med og trur han syns det var gøy. Motsatt helomvendinger tok vi en del av, og rygget litt på plass også. Først tullet han med å gå rett bakover, men etter litt hjelp så klarte han det fint igjen selv. Vi brukte ganske lang tid på denne øvelsen idag, men syns det bare blei bedre og bedre og vi hadde det kjempe gøy sammen:)

Satte opp en kjegle bare idag og trente fremadsending 2 ganger. Det gikk bra, super fart ut begge gangene. Avstand tok vi idag også, begynte med å bare trene stå fra dekk med låste bakbein. Momentet var raskt og fint. Gikk lenger og lenger fra. Noen ganger kom han, men da begynte vi bare på nytt og da gikk det bra. Tok sitt etterpå og fikk akkurat den sitten jeg var ute etter. Masse ros! Så tok vi stå, sitt og stå og fikk alt jeg var ute etter der også! Flinke gutten sin det:) Prøvde oss på oppsitt, men det gikk ikke like bra som igår. Fikk til noe som var greit, men jeg veit han kan så mye mye bedre enn det. La inn litt rygging innimellom for det syns han er så gøy. hehe

Metall apporten fikk komme ut idag også. Droppa hinderet idag, han trenger å hente den når jeg kaster den bortover også. Hvertfall siden vi er i kl 3. Ingen tjuvstart og hjalp han så han skulle få fin fart inn. Bra innsitt hadde han også. Gjentok øvelsen 2 ganger og det de var like bra.

Det er ikke mye snø igjen på plen nå, så da blei det innkalling med stå. Begynte med 1 rein idag, tok 3 med stå og han sto momentant begge de siste gangene når kommandoen kom. Avslutta så med 2 reine, der farta var helt grei.

Trente litt på innsitter idag. Kip var treig i starten og trengte litt hjelp. Men de blei bedre og kjappere etterhvert. Vi trente på neseprøva når vi kom inn. La ut haugen og pinnen min litt unna i starten. Etter 3 ganger la jeg den ganske nærme. Kip tok ingen feil idag av ca 10 ganger, søket var så der men jeg er super fornøyd. Det var Kip også som fikk ribbe i belønning, for det var tomt for kjøttkaker. Dritt øvelse krever super gode godbiter;)

Kjenner jeg gleder meg til Bø, håper virkelig han oppfører seg som når vi gikk i Kongsvinger. Glad og villig til å jobbe sammen med meg:) Er kjempe spent på fvf, den er den jeg virkelig vil at han skal gjennomføre med stil. Kip har hatt en sinnsykt dårlig fvf, men syns den har kommet seg myye det siste året. Det som er så bra i kl 3 er at der er det mye fartsøvelser, altså øvelser Kip syns er morsomme. Og det hjelper nok på jobbeviljen hans trur jeg.